Warsztaty marsjańskie czyli kosmos w szkole

kategoria: Aktualności

warsztaty marsjanskie

Astronautyka i technologia kosmiczna wydają się dostępne tylko dla wybranych. Niewielu młodych ludzi ma odwagę kształcić się w tych dziedzinach i wiązać z nimi swoją przyszłość. Europejska Agencja Kosmiczna utworzyła Biuro Edukacji Kosmicznej ESERO wspierające proces nauczania przedmiotów ścisłych poprzez ukazanie ich w kontekście tematyki kosmicznej. Doświadczenia inspirowane eksploracją kosmosu ułatwiają zrozumienie wielu praw naukowych, z którymi spotykamy się na co dzień. W Polsce program ESERO koordynuje Centrum Nauki Kopernik.

W ramach warsztatów uczniowie odgrywali rolę naukowców badających udawane próbki gleby marsjańskiej. Europejska Agencja Kosmiczna przekazała każdej grupie uczniów trzy różne próbki „gleby”. Za pomocą obserwacji i badań uczniowie wybrali próbkę najbardziej przypominającą glebę marsjańską i poszukiwali dowodów obecności mikroorganizmów .

Warsztaty marsjańskie dla grupy uczniów z Klubu Młodych Odkrywców prowadziły: Bożena Kluz i Renata Cebulak . Uczniowie z KMO poprowadzą w/w warsztaty w szkołach podstawowych naszej

Tą informację opublikował Antoni Kluz dnia 22 Listopad 2018 o godz. 13:25 w kategorii Aktualności.